Aranżacja biura, czyli pracuj wygodnie

Aranżacja biura, czyli pracuj wygodnie

Aranżacja biura powinna nadać elegancki wygląd biurowym powierzchniom: nie za dużo drobiazgów, jedynie niezbędne meble i rzeczy. Biurka, krzesła, komputery, drukarki, szafy na dokumentację – to są biurowe niezbędniki.


Aranżacja biura powinna nadać elegancki wygląd biurowym powierzchniom: nie za dużo drobiazgów, jedynie niezbędne meble i rzeczy. Biurka, krzesła, komputery, drukarki, szafy na dokumentację – to są biurowe niezbędniki. Do tego w pokoju jeden kwiat lub niewielki obraz na ścianie, które udekorują przestrzeń w sposób optymalny. Tak może wyglądać pokój pracowników. U dyrektora sprawy mają się nieco inaczej. Dyrektorski pokój powinien być podzielony na dwie części: jedną do pracy, drugą służącą do przyjmowania gości.

Taki podział zapewnia optymalną pracę, pozwalając oddzielić czas spędzony przy komputerze lub nad dokumentacją od chwil przeznaczonych na spotkania z gośćmi w sprawach służbowych. W dyrektorskim pokoju przydaje się komplet złożony z wygodnej kanapy i foteli wykonanych ze skóry, stolik ze szklanym lub drewnianym blatem, eleganckie obrazy – najlepiej oryginalne pędzla współczesnych malarzy – oraz duży kwiat na podłodze. Nieco nobliwe, ale eleganckie wnętrze będzie doskonałym miejscem spotkań oraz pracy. Pokój dyrektora łatwiej zaaranżować, ponieważ jest o wiele większy niż pokoje pracowników.

Spędzanie czasu w takim miejscu pozwala skupić się znacznie efektywniej: dyrektor ma gabinet wyłącznie dla siebie, a pracownicy muszą dzielić przestrzeń z dwiema, trzema, a czasem większą grupą osób. Komfort pracy jest znacznie mniejszy. W USA na przykład najmłodsi stażem pracownicy dostają małe pokoje w skromnej lokalizacji, a pokój z widokiem i dużą powierzchnią stał się atrybutem osoby usytuowanej wysoko w firmowej hierarchii. Biur nie należy urządzać przypadkowo, lecz najlepiej jest wynająć projektanta wnętrz, który dobierze odpowiednie meble, zadba o rośliny oraz ustali jaki kolor ścian będzie najlepszy.

W biurze urządzonym elegancko i w stonowany sposób pracuje się o wiele lepiej i bardziej efektywnie. Bałagan, stare meble i ogólny chaos nie sprzyjają pracy w biurze. Poza tym biura są odwiedzane przez różne osoby, które powinny zobaczyć eleganckie pokoje, będące wizytówką firmy. Dlatego warto powierzyć to zadanie doświadczonej firmie - jedną z nich jest Contract Sp. z o.o. dostarczająca meble biurowe w Warszawie (adres 00-695 Warszawa, ul. Nowogrodzka 51, tel. 22 626 17 06)